מדוע ניהול תיקי השקעות קריטי כל כך לכל משפחה?

ניהול תיק השקעות הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהתכנון הפיננסי של משפחות רבות בישראל ובעולם כולו. עם עליית המודעות לניהול כספי חכם, יותר ויותר משפחות מבינות את החשיבות של השגת יציבות כלכלית לטווח הארוך והקצר. על אף שזה עשוי להיראות מורכב למי שאינו מתמחה בתחום, ניהול תיק השקעות נכון עשוי להיות קריטי לכל משפחה, וזאת מכמה סיבות עיקריות.

יצירת ביטחון כלכלי לטווח הארוך

החיים הפיננסיים של משפחות רבות תלויים בתלושי השכר החודשיים ובמקורות ההכנסה השוטפים. אך במציאות שבה לא תמיד יש ודאות בשוק העבודה או בכושר ההשתכרות, חשוב לייצר לעצמנו “רשת ביטחון” נוספת. ניהול תיק השקעות מאפשר למשפחות ליצור מקורות הכנסה פסיביים לטווח הארוך, שיכולים לשמש אותן בשעת צורך, בין אם במצבי חירום, יציאה לגמלאות או לשם מימון צרכים מיוחדים כמו מימון לימודים לילדים, טיפולים רפואיים ועוד.

כלומר, השקעות חכמות מייצרות עבור המשפחה יציבות שאינה תלויה בהכרח בהכנסות החודשיות ובמקורות ההכנסה הרגילים שלה. השקעה נכונה בתיק מגוון, הכולל נכסים מסוגים שונים (מניות, אג”ח, נדל”ן, תעודות סל ועוד), יכולה להוות חלק חשוב בתכנון הכלכלי לטווח הרחוק.

גידול בערך הכסף לאורך זמן

השקעה בתיק השקעות היא אחת הדרכים היעילות ביותר להילחם באינפלציה ולשמור על ערך הכסף. כל מי שמסתמך על חסכונות בלבד, ללא השקעות, חווה שחיקה בערך הכסף לאורך זמן. עם זאת, תיק השקעות המנוהל באופן נכון וכולל שילוב של אפיקי השקעה בטוחים וספקולטיביים יכול להגדיל את ערך הכסף לאורך זמן, ואף להביא לצמיחה כלכלית משמעותית.

למשל, בעוד חשבונות בנק מסורתיים כמעט שאינם נושאים ריבית, השקעות בשוק ההון או בנדל”ן יכולות להניב תשואות יפות שמכפילות את ערך הכסף לאורך זמן. כך, הכסף של המשפחה עובד בשבילכם, ולא עומד במקום.

חינוך כלכלי לדור הבא

מעבר לתועלת הכלכלית המיידית, ניהול תיקי השקעות הוא גם כלי חשוב לחינוך פיננסי עבור הילדים. כשמשפחות עוסקות יחד בתכנון ההשקעות ובקבלת החלטות פיננסיות, הן מאפשרות לילדיהן לפתח כישורי התנהלות כלכלית נכונה כבר מגיל צעיר.

חינוך כלכלי הינו אחד הגורמים הקריטיים שיכולים להבטיח שהדור הבא ידע להתנהל נכון עם כסף, להימנע מטעויות פזיזות ולהשיג יציבות כלכלית. זהו חלק מההכנה שלהם לחיים עצמאיים בעתיד. הבנה של תהליכי השקעה, סיכון ותשואה יכולה לסייע לילדים להתמודד טוב יותר עם אתגרים כלכליים ולהתנהל בצורה חכמה ואחראית עם כספם בהמשך.

גמישות כלכלית והשגת יעדים

השקעה בתיק מנוהל מעניקה למשפחות גמישות כלכלית רבה יותר. כאשר הכסף מושקע בנכסים שונים, נפתחות למשפחה אפשרויות שונות של גידול ברווחים, מימוש השקעות והעברת כספים בין אפיקים שונים. השקעות מספקות גמישות כלכלית שהיא בעלת ערך עצום למשפחות המבקשות להשיג יעדים כלכליים כמו רכישת דירה, פתיחת עסק, או חיסכון לגמלאות.

כך, משפחות אינן כבולות למקור הכנסה יחיד והן יכולות לבחור אפיקי השקעה שמתאימים לצרכים המשתנים שלהן במהלך השנים. בעידן שבו שוק העבודה דינמי והמצב הכלכלי העולמי משתנה, השקעה מושכלת מעניקה תחושת ביטחון כלכלי.

הגנה מפני מצבי חירום

אחת הסיבות החשובות לניהול תיק השקעות אישי היא ההגנה שהוא מספק במצבי חירום. אם אחד מבני המשפחה חווה פגיעה בכושר ההשתכרות, פיטורים, מחלה או כל מצב בלתי צפוי אחר שדורש משאבים כלכליים, תיק השקעות יכול להיות המקור שממנו אפשר לשאוב סכומי כסף במצב חירום.

בעוד שמקור ההכנסה העיקרי של רוב המשפחות תלוי בעבודה או עסק, השקעה בנכסים פיננסיים יכולה לשמש כקרן חירום. כך, גם במקרים של ירידה פתאומית בהכנסות, ישנם נכסים שניתן לממש כדי להבטיח את המשך התפקוד הכלכלי השוטף של המשפחה.

ניהול סיכונים פיננסיים

למרות שישנם סיכונים בהשקעות, ניהול תיק השקעות מקצועי ומאוזן מאפשר למשפחות לנהל את הסיכונים בצורה מושכלת. עם התייעצות עם יועצים פיננסיים והשקעה במגוון אפיקי השקעה שונים, ניתן להקטין את הסיכון מחד, ולהבטיח רווחים פוטנציאליים מאידך. גיוון תיק ההשקעות והבנת ההשפעות השונות של שווקים פיננסיים מבטיחים שגם אם אפיק אחד סובל מהפסדים, אחרים יפצו על כך וימנעו נפילה כלכלית.

במילים אחרות, במקום לשים את כל הביצים בסל אחד, תיק השקעות מאפשר למשפחות לפזר סיכונים ולהשקיע בנכסים עם רמות סיכון שונות בהתאם לאופי ההשקעה והצרכים של המשפחה.

השגת רווחים לטווח הקצר

לא כל השקעה נועדה לטווח הארוך בלבד. ישנם מקרים שבהם משפחות זקוקות לרווחים מהירים יותר, במיוחד כאשר מתעוררים צרכים כלכליים בלתי צפויים. ניהול תיק השקעות בצורה מושכלת מאפשר להשקיע גם באפיקים עם תשואות מהירות יותר או כאלה עם נזילות גבוהה, מה שעשוי לייצר חיסכון ורווחים בזמן קצר יחסית.

עם זאת, יש לזכור כי השקעות לטווח קצר מלוות פעמים רבות בסיכון גבוה יותר, לכן חשוב להיעזר ביועץ מקצועי כדי למקסם את הסיכוי לרווחים ולא לקחת סיכונים מיותרים.

לסיכום

ניהול תיק השקעות הוא כבר לא פריבילגיה של מעטים, אלא כלי חשוב להבטחת עתיד כלכלי בטוח ויציב לכל משפחה. תיק השקעות מאוזן מאפשר גמישות כלכלית, יצירת מקורות הכנסה נוספים, ניהול סיכונים ועמידה במצבי חירום. כמו כן, מדובר בכלי חינוכי חשוב לדור הבא והזדמנות להשגת צמיחה כלכלית משמעותית. עם תכנון נכון, ניהול סיכונים ופיזור השקעות, תיק השקעות יכול לשמש כעוגן כלכלי לכל משפחה, ולסייע לה להגשים את יעדיה הכלכליים בטווח הקצר והארוך.

רוצים ליהנות מתיק השקעות שעובד עבורכם? צרו איתנו קשר והמקצוענים של wise יתכננו וינהלו עבורכם תיק השקעות שמתאים בדיוק לצרכים הייחודיים שלכם.

אפעל 6, פתח תקווה

פקס: 073-7684148

076-5401115

sherut@wise-fp.co.il

WordPress Video Lightbox Plugin